Flaskegivning liggende

7. januar 2024

Alder:
2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen

Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur til at skrive til dig.

Jeg har en dreng, som nu er 2 måneder gammel, og som får fuld flaske. Nogen gange er han begyndt at protestere, når han skal spise, han græder, virrer med hovedet, spytter flaskesutten ud og det kan tage lang tid at få ham til at acceptere flasken, selvom han faktisk er sulten.

Jeg har fundet ud af, at hvis han får flasken liggende, så vil han nogen gange gerne tage imod den og vi undgår hans gråd og protester. Men, er det okay at han får flasken liggende? Altså uden at være i min favn?

Jeg vil lige nævne, at ...

Annonce

... han aldrig ligger alene, han altid ligger ved siden af mig, imens han får sin flaske og hvis han ligger i sin lift så er jeg altid hos ham og holder ham i hånden undervejs osv. Men er det okay?

Jeg er bange for, at jeg gør noget forkert og at det ikke er godt for ham. Jeg har forsøgt at amme, men det lykkes ikke selvom vi brugte penge på en ammevejleder, og jeg har hele tiden prioriteret at sidde med ham, give ham masser af hudkontakt osv. fordi jeg jo fik at vide, hvor vigtigt det var, men nu fungerer det heller ikke...

Jeg ved ikke, hvad jeg så skal gøre og jeg håber du kan hjælpe.

Mange hilsner
Førstegangsmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder